donderdag 8 oktober 2015

Het land Zuid-Afrika

Gisteren ben ik na een zeer lange vlucht toegekomen op mijn bestemming: Zuid-Afrika! Gelukkig stond er in Eagle's Nest een lekkere maaltijd en een warm bed op mij te wachten. Na enkele kaartspelletjes met enkele kinderen, heb ik daar dan ook hartelijk gebruik van gemaakt. Ik heb als een roosje geslapen, hoewel ik er deze ochtend terug vroeg uit moest.

Vandaag was al een zeer drukke dag. Zoals ik zei, moest (of mocht) ik deze ochtend vroeg opstaan. De reden hiervoor was dat we iemand gingen wegbrengen naar een plaats met heel veel taxi's (dit is niet hetzelfde zoals wij de taxi kennen en is het meest gebruikte openbaar vervoer in Zuid-Afrika). Eigenlijk is die plaats wel gevaarlijk voor blanken, dus zij vermijden deze regio. Echt onveilig heb ik me echter niet gevoeld, dankzij de aanwezigheid van Thandi en Marie-Paule en was dit dus wel interessant om eens mee te maken.

Vervolgens moesten we ook nog naar wat winkels ter voorbereiding op een feestje van morgen, want dan hebben we een jarige in Eagle's nest. Zeer leuk om zo de cultuur en de sfeer van het land op te snuiven.

Toen we thuis kwamen, heb ik even met de kleinsten van het nest gespeeld op de trampoline. Heerlijk vonden ze dat, net als ik. Ik weet mijn aandacht soms niet te verdelen.

Deze middag heeft Mama MP mij de stad Soweto getoond. Er hangt een rijke geschiedenis aan deze buurt, die ik hier nu niet allemaal zal en kan neerschrijven (maar is zeker niet minder interessant!). Een prachtige stad die de Zulu-cultuur uitstraalt.

Verder heb ik vandaag mijn valiezen uitgepakt en het gerief dat ik mee heb gekregen getoond aan Mama MP en Thandi. Wat een dankbaarheid dat deze mensen toonden. En ik voel me gezegend dat ik de brenger mag zijn van deze geschenken en mee kon delen in hun dankbaarheid. Ik heb ontelbaar veel knuffels en kussen van de kinderen gekregen, wat mijn hart ontzettend verwarmd.

Deze avond heb ik gechat met mijn liefste mannetje. Ik mis hem en Amana enorm en zal blij zijn hun weer in mijn armen te sluiten. Toch geniet ik van mijn tijd hier en probeer intens en bewust alles te beleven.

Dit was het voor vandaag. Hopelijk kan ik later deze week nog eens een blogje schrijven, maar nu is het echt bedtijd voor mij.

Bedankt aan al mijn vrienden dat jullie zo aan mij denken aan mij en aan mijn mede-gelovigen voor jullie gebeden! Ik voel me enorm gesteund.

6 opmerkingen: