donderdag 1 oktober 2015

Officieel terug student

Voor sommige al bekend, anderen kijken nu misschien een beetje raar op van bovenstaande titel. Maar je leest het goed, ik ben terug in het studentenleven gestapt. Ik zal een opleiding volgen op het Instituut Bijbelse Vorming in Heverlee om protestantse godsdienst te kunnen geven.

Ik heb al meteen de uitdagingen ontdekt die gepaard gaan met de combinatie studeren-werken-gezin. Door een foutje op de academiekalender wist ik niet dat er vandaag de eerste les didactiek was en doordat ik de wakende week had op mijn werk, kon ik jammer genoeg niet aanwezig zijn. Ook de volgende les didactiek zal ik niet aanwezig kunnen zijn, omdat ik dan in het verre Zuid-Afrika op reis ben. Dat wordt dus al meteen een portie zelfstudie.

Gelukkig kon ik wel op de eerste lesdag, dat was zaterdag, zijn. Toen hadden we de vakken Nieuwe testament en Filosofie. Voor mijn ex-studiegenoten uit Kortrijk: ja, je leest het goed! Ik heb terug filosofie. Het vreselijkste vak uit mijn opleiding orthopedagogiek, waar ik net voor geslaagd was. En ja, dat vak heb ik terug! Ik heb nog een kleine hoop dat ik hiervoor een vrijstelling zal krijgen, maar ik vrees er voor, omdat de invalshoek toch niet helemaal hetzelfde is. Maar we zien wel hé.

Het was al meteen zwoegen en zweten, tijdens de eerste lessen. Maar ik had er wel een goed gevoel over en ik hoop en denk dat ik de komende drie jaar veel zal bijleren. Ik kijk er alleszins wel naar uit.

2 opmerkingen: