maandag 7 september 2015

Wereldrecord clicsen!

Ooit al meegeholpen aan een wereldrecord? Ik wel! En daar ben ik stiekem wel een beetje trots op! Weer iets om van mijn bucket list af te vinken - check. Op vijf september hebben we het wereldrecord clicsen verbroken. Dit was ten voordele van het project Manna in Ethiopië. Het nuttige aan het aangename koppelen dus.

Met honderden Vlamingen hebben we een oppervlakte van 330 m² clicsblokjes gelegd. Het was heel leuk om met zoveel mensen samen te werken. Ik voelde me echt verbonden met heel veel andere mensen, net zoals de clicsblokjes met elkaar verbonden waren in die immense clicsmat (overal moet je een beetje symboliek achter zoeken).

Maar ik meen het wel dat dit project werkelijk mensen met elkaar verbond. Niet alleen op de dag zelf waren we met heel veel christenen (en niet-christenen) samen om het clicsrecord te verbreken, ook op voorhand zorgde het project voor heel veel verbondenheid bij verschillende mensen. Met verschillende vrienden heb ik op voorhand al enkele vierkante clicsmeters gemaakt, wat vaak voor leuke taferelen zorgde.

Daarnaast ben ik in juli in De Klaver, waar ik af en toe eens vrijwilligerswerk doe, met de mensen daar al voorbereidend werk gaan doen voor het wereldrecord en hebben we al heel wat vierkante meters geclicst.

Kinderen in scholen hebben samengewerkt. Projecten werden gesteund. Mensen leren nieuwe mensen kennen. Het bracht een glimlach op ieders gezicht!

Kortom, het was super om te zien hoe één project zoveel mensen liet samenwerken. Het grote doel was dat wereldrecord halen, maar daarnaast zijn nog zoveel doelen behaald en dat is prachtig!

Where is Waldo (lees: Magali). Tip: ik heb een rode broek aan!

1 opmerking: