zaterdag 12 maart 2016

Zonnestraaltjes 12 maart

Vandaag zijn we met ons gezin gaan helpen in het opvangkamp voor vluchtelingen in Sijsele. Iets wat ik al langer wou doen en waar het eindelijk van gekomen is. In een vorige blog schreef ik eens dat we mee gedaan hebben aan het wereldrecord clicsen. Veel mensen vroegen me toen wat er met die clics ging gedaan worden. Wel, deze zijn verdeeld onder verschillende goede doelen. Eén iemand van onze kerk gaat nu tweewekelijks samen met een ander koppel gaan clicsen in het vluchtelingenkamp. Ze had al vaak gevraagd of ik mee kon, maar dit lukte steeds niet. Maar vandaag is het eindelijk gelukt. Thomas zei gisteren dat hij ook wel graag mee wou, dus zo zijn we met het hele gezin kunnen gaan, wat nog zoveel leuker was.

De kindjes kwamen druppelgewijs binnen in het lokaaltje waar we zaten en er zijn prachtige dingen met de clics gemaakt. Het is fijn om iets te kunnen betekenen voor deze kinderen die anders zo weinig te doen hebben en moeten wachten op betere tijden. Iedereen die gekeken heeft naar 'de bril van Martin' weet in welke schrijnende omstandigheden deze mensen moeten leven. Het doet dan zo'n deugd om een glimlach op de gezichten van deze kinderen te zien.


Vanavond gaan we nog gezellig naar een spaghetti-avond ten voordele van Gidos, de sportorganisatie van invalidesporten, wat op zich natuurlijk ook een goede daad is. Je moet altijd het nuttige aan het aangename koppelen hé ;-)

En oh ja: in één van mijn voorbije berichten poste ik een foto van een doekje met fopspeen. Het is terug bij zijn rechtmatige eigenaar!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten