dinsdag 8 maart 2016

Zonnestraaltjes 8 maart

Een tijdje geleden zag ik op de freecycle pagina van Beernem een oproep van een mevrouw om zeep, shampoo, tandenborstels, handdoeken en ander materiaal voor niet-begeleide minderjarige vluchtelingen die wonen in het oude klooster in Knesselare. De vluchtelingenproblematiek is iets dat mij echt aanraakt. Ik besloot dus al snel haar oproep te delen en zelf eens op zoek te gaan in mijn kasten. Ik ben nu toevallig iemand die als ik op hotel verblijf, ik altijd de shampootjes en zeepjes mee pikt naar huis, dus ik had al redelijk wat van die zeepjes in huis. Verder had ik ook nog een hele hoop flessen handzeep (onze apotheek geeft dit altijd met Nieuwjaar, maar wij gebruiken dit eigenlijk niet zo veel). Handdoeken heb ik hier ook in overvloed en ook nog enkele nieuwe tandenborstels. Ik kwam dus al gauw tot een mooi aantal zeepjes en ander materiaal.

Het was nu wel "toevallig" (ik geloof niet zo in toeval), maar een klant van mama is iemand zoals ik en nam ook altijd de zeepjes mee uit hotel, maar zij is een stukje ouder dan mij, dus zij doet dit al wat jaren meer dan mij, dus die had (niet overdreven!) kilo's zeep liggen! En dat hebben we allemaal gekregen. Ik heb samen met mama die zeepjes wat afgekuisd, want ik denk dat die al jaren op zolder lagen. Dus die vluchtelingen zullen zeep hebben om zich jaren te wassen. 

Zo meteen komt de mevrouw van de oproep de zeepjes halen en zal ze naar het klooster brengen. Ik hoop dat ze blij zullen zijn met het materiaal en dat ze het goed kunnen gebruiken.



1 opmerking:

  1. Yaay wat fijn voor die dames zeg :) zo komen die hotel-goodies goed van pas!

    BeantwoordenVerwijderen