vrijdag 25 maart 2016

Zonnestraaltjes 21, 22, 23, 25 maart

Deze week had ik de wakende week op het werk. Ik moest al wat meer nadenken voor een goede daad te doen, omdat ik dan heel weinig mensen zie. En ik ben dinsdag zelf vergeten om een goede daad te doen! Het nadeel van 's nachts werken dat je hersenen dan niet goed werken :p (en nee, ik wil geen commentaar horen dat mijn hersenen nooit goed werken). Ik zal dus een dagje langer goede daden doen om dit goed te maken!

Hier een kort verslagje van de voorbije weken:

Maandag heb ik "gratis complimenten" op het werk opgehangen. Een tijd geleden vond ik op de website van Klasee voor Ouders een leuk blad (zie foto). Op alle bureaus en prikbords die ik vond op mijn werk heb ik zo'n blad gehangen. De bedoeling is dat de mensen zo'n compliment afscheuren en aan iemand geven. Het leuke was dat ik nog drie nachten moest werken en ik elke dag merkte dat er minder complimentjes aan het blad hingen en er dus heel wat waren uitgedeeld.


Maandag was het trouwens ook world-down-syndrome-day en vroeg de organisatie "Downsyndroom Vlaanderen" de mensen om twee verschillende sokken de dragen, om daarmee te tonen dat we in een wereld leven waarin iedereen er mag zijn, ook al ben je anders. Ik vind dit natuurlijk super en wou daar graag aan deelnemen. En ja hoor, dit waren mijn sokken: 



Dinsdag was ik mijn goede daad vergeten :'( Plots was het woensdagochtend en ik had niet echt stil gestaan om iets te doen. Erg van mij! Maar ik maak het helemaal goed!

Woensdag heb ik een brief geschreven aan een gedetineerde. In september vroeg de Bond Zonder Naam vrijwilligers om met gedetineerden brieven te schrijven. Ik heb me toen aangemeld om dit te doen. Sinds een grote maand heb ik nu ook werkelijk een match met iemand en ben ik aan die persoon gekoppeld.


Donderdag was het de weggeefmarkt waar ik een tijdje geleden over sprak. Jammer genoeg moest ik overdag slapen, maar ik ben nog op het allerlaatste moment binnengesprongen. Amana en ik hebben nog snel een pannenkoek binnen gestopt en wat gedronken om hun werking wat te steunen, en omdat pannenkoeken altijd lekker zijn!
Vervolgens heb ik ook nog wat geholpen met de opkuis.

Op het einde van de weggeefmarkt waren er veel koekjes en gebakjes over en kreeg ik redelijk wat mee naar huis. Maar ik had te veel meegekregen om met ons drietjes op te eten. Dus heb ik een potje koekjes gevuld waar mijn collega's van mogen proeven.



Elke morgen komen de collega's nog koffie drinken voor men aan het werk begint. Ik had ook een taartje mee van de weggeefmarkt en ik dacht dat dit wel bij de koffie zou passen. En ja hoor, de taart was al gehalveerd voor de dag goed en wel begonnen was.


Dit was het voor de voorbije werkweek! Groetjes!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten