maandag 7 maart 2016

Zonnestraaltjes 7 maart

Vandaag heb ik grote kuis gedaan in ons kleine appartementje. Wat verzamelt een mens spullen doorheen de jaren! Maar van de gezegde "een opgeruimd huis, is een opgeruimd hoofd", was bij ons al even geen sprake meer van. Dus besloot ik om eens te kijken wat ik hier allemaal in huis heb, maar eigenlijk niet gebruik of niet meer hoef te hebben. Alle kamers, hoeken, kasten, laden, ... hebben er mogen aan geloven en uiteindelijk kwam ik aan een mooi hoopje gerief dat de deur uit mocht: speelgoed, kledij, decoratiemateriaal, sieraden, ...


In de Klaver, het ontmoetingscentrum waar ik vrijwilligerswerk doe, doen ze binnenkort een weggeefmarkt. Zij konden dus wel een groot deel gebruiken.

Maar ook de Kringwinkel kreeg van mij een bezoekje. Daar liet ik een hoop kledij en speelgoed achter. Natuurlijk kon ik het niet laten om even in de winkel te springen en ik kwam niet buiten met lege handen. Ik kocht fietszakken en handschoenen (want dat verdwijnt hier als sneeuw voor de zon) voor Amana, een boek voor mezelf, een paraplu van Cars voor mijn neefje.

(LOL, zie je de gelijkenis tussen de twee foto's)

In de kringwinkel lagen er trouwens weer super leuke kaartjes die je altijd mag meenemen. Ze brengen zo een glimlach op je gezicht. Ik heb er snel van elk eentje genomen die ik later nog zal gebruiken om iemand op te vrolijken.

Ten slotte heeft ook de school en de opvang van Amana iets gekregen. Zoals jullie wel weten groeit Amana als de kolen. En dus ook haar onderbroekjes waren te klein geworden. Laatst kocht ik een hele hoop nieuwe grote onderbroekjes voor mijn niet-zo-kleine dame, maar die kleine onderbroekjes bleven wat in haar mandje in de kast liggen. Ik heb deze eindelijk allemaal eens er uit gehaald en in twee zakjes gestoken. Eentje voor de school en eentje voor de opvang. De juf zei ook nog dat als ik broekjes met rekkers heb, ik deze ook altijd mag geven, want ongelukjes zijn snel gebeurd. In Amana haar kamer staat een doos met te kleine kleren om door te geven, dus daar ging ik snel nog even in kijken. En ja hoor, er zaten nog enkele trainingsbroeken en leggings in. Er zaten wel wat kleine gaatjes in, maar dat vinden ze niet erg, want deze worden maar gedragen voor in noodgevallen. Ideaal dus, want familie of kringloop wil deze kleren niet, maar voor in de klas super handig.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten